איזה כיף היה לחלום ולהאמין: נעשה ילדים, נזרום, ננהל קריירה, זוגיות – הכל פשוט! ואז….בום!!! כל אחד מההורים עם צרכים משלו, קריירה משלו. כל אחד מהילדים עם צרכים משלו. לכו תג’אנגלו בין כל אלה…
הי! מור שמיר, אמא ל- 4 ילדים, בוגרת מכון אדלר, הטכניון, וההייטק.
חברת האגודה הישראלית למנחי הורים
אדלר אמר: “הכל יכול להיות גם אחרת”. אני חווה את זה כל יום, בחיים הפרטיים שלי ובתהליכים שעוברות איתי משפחות.
משפחות רבות שאני פוגשת מגיעות מסיבות שונות:
– ריבים בלתי פוסקים בין האחים
– מאבקי כוח יומיומיים
– תחושה שאיבדנו את הסמכות ההורית
– חוסר תיאום בין בני/ות הזוג
– קושי בג’אגלינג של החיים- רוצים להיות הורים טובים וגם להיות עובדים טובים- ולא ברור איך עושים את ה”גם וגם” הזה
או פשוט בגדול רצון לשפר את האוירה בבית
אני כאן בשבילכם, בשני כובעים:
בכובע ההורות: כדי למצוא איתכם ביחד את הדרך הנכונה עבור המשפחה וההורות שלכם
בכובע הארגונים: כדי לתת כלים לעובדים ומנהלים שיעזרו בניהול אפקטיבי, ישפרו עבודת צוות, יעזרו להבין איך עושים את הג’אגלינג הזה של החיים: הורות וקריירה
מי אני?
17 שנה הייתי בתפקידי ניהול שונים בתעשיית ההייטק, מניהול פרוייקטים ומוצר, כלים ותהליכים, ועד הקמת סטארטאפ. בניתי והעברתי הדרכות, הרצאתי מול לקוחות ועובדי חברה, עבדתי עם הנהלה בכל הרמות, ועם צוותי העבודה בשטח.
כיום אני מדריכת הורים, מעבירה הדרכות פרטניות (ליווי אישי), מנחת קבוצות הורים ועושה הרצאות בנושאי הורות, ובנושאי הורות וקריירה (מצחיקות ומלמדות כלים יישומיים)
אז איך הגעתי מהייטק עד הלום?
כשעוד היינו הורים צעירים לתינוקת בת 6 חודשים התגלגלנו במקרה, לקבוצת הורים שאירגנה השכנה. ישבנו שם והתפוצצנו מצחוק לשמע הסיפורים של ההורים. היינו בטוחים שזה לא אמיתי. לימים, תוך כדי גידול הילדים שלנו, גילינו שהכל אמת.
אני כאמור הייתי אמא מעולה וידעתי בדיוק מה עושים – עד שנולדו הילדים! היו לי פנטזיות שזה קל: דובי , שמיכה וורודה, חמוד כזה וגם מצטלם יפה.. ובתמונות זה גם לא צורח…
ככה התחיל הרומן שלי עם אדלר, שלימים המשיך בשש שנות לימודים במכון במקביל לעבודה שלי בהייטק. והנה אני כאן!
ההרצאות, הסדנאות וההדרכות הפרטניות מבוססות על הידע המקצועי שלי ממכון אדלר, מההורות והעבודה עם משפחות וקבוצות הורים ומהניסיון רב השנים שלי בהייטק.
הכל מלווה בהומור ולימוד של רעיונות וכלים יישומיים.
שמחה שגלשתם לאתר שלי, אולי הכי פשוט שתתקשרו ונבין יחד מה מתאים לכם
מתלבטים מה לעשות?
מוזמנים לקרוא מה החוויה של אחרים שפגשו אותי כאן
או פשוט תתקשרו : 0545424511
מחכה לכם!
מור שמיר
איך עושים את זה??
השאלות שכולם שואלים
כל אדם הוא ייחודי, כל משפחה וסיפור חייה.
ריכזתי עבורכם כמה שאלות לדוגמה. מוזמנים לבדוק איתי נושאים נוספים
ריבים הם סוג של תקשורת. זה כבר חדשות טובות- יש בין הילדים תקשורת ולא נתק.
עכשיו רק נשאר לעזור להם ללמוד איך מתקשרים אחרת.
כשאנחנו מחליטים להיות השופט שמודיע מי צריך לוותר, מי לקח ראשון, אנחנו בעצם מבטיחים את הריב הבא. כי כל אחד מה”ניצים” הבין שזה כדאי לריב- כי אז ההורה מגיע, מתערב, מזכיר לו את ה”מקום” שלו בבית. ה”מקום” הוא בעצם ההבנה של הילד שיש לי מקום וערך בבית “רק אם” אני תמיד מוותר, או “רק אם” אני תמיד מציק.
יש לנו ההורים הרבה השפעה במקום של ריבים בין אחים. ואילו החדשות הטובות.
למה? כי זה אומר שיש סיכוי שבעזרת הסתכלות אחרת על הדברים נוכל לראות מה כדאי לעשות אחרת שיביא לשינוי.
איינשטיין אמר: “אי־שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות.”
אז בואו נלמד מה כדאי לעשות אחרת!
התנהגות האדם היא מטרתית. כשילד אומר “לא” על כל דבר- זה מצריך גם אותו להשקיע הרבה מאמץ. כמה קשה להגיד “לא” על משהו שאתה כן רוצה? כמה קשה להגיד “לא” כל היום…
הילד אומר “לא” כי למד שכך הוא מקבל הרבה “הורה חם”- הוא לא מודע לזה שזה קורה על דרך השלילה.
אנחנו יכולים ללמוד להפוך את התקליט ולסייע לילדינו להבין ש”כאן בבית לא נלחמים בשיניים על זמן עם ההורה”
למשל: למצוא זמן “אחד על אחד” איתו. שסימנו ביומן. כמו שאנחנו מסמנים “קפה עם חבר/ה”.
הילד בוחר מה עושים בזמן הזה.
אנחנו ההורים יכולים לעזור לילד להרגיש שיש לו מקום וערך בבית, ככה כמו שהוא. לא “רק אם”.
זה טבעי שדברים שקשורים בילדים שלנו ישפיעו על הרגש שלנו. חשוב גם שנהיה מעורבים בחייהם. יחד עם זאת, הילדים שלנו צריכים אותנו כמאמנים שלהם לחיים.
כל סיטואציה, קשה כקלה, נעימה או פחות, יכולה להוות כר ללמידה.
אם היינו נוכחים בסיטואציה ששוברת לנו את הלב- קודם כל חשוב לזכור לא “להתערבב”- אמפתיה לקושי של הילד זה מחזק אותו. הכלה של הכאב שלו.
ולעניין ביטחון עצמי- חיזוקים שלנו על נסיונות (גם אם לא צלחו) יעודדו אותו לנסות שוב. וזו כל המטרה: כי מי שמנסה בסוף לומד שהוא יכול, מצליח, כאן מתפתח הביטחון. וזה כמובן על קצה המזלג…
הדרכת הורים היא לא טיפול והיא גם לא תחליף לטיפול. יחד עם זאת, יש הרבה מקום לשינוי בעבודה של ההורים מול ילדיהם.
אנחנו נלמד איך להיות המנהיגים בבית. איך לבנות בית שיש בו שיוויון ערך (כל אחד יכול להביע דעה, להציע הצעות, אנחנו עובדים בבית כצוות) אבל אין שיוויון קולות. במובן הזה המשפחה היא כמו ארגון היררכי: ההורים מחליטים מתי ובאיזו מסגרת מתאפשרת בחירה לילדים.
זו עבודה שאנחנו ההורים יכולים לעשות. האוויר שנושמים בבית יכול להיות רגוע ושמח.
תחשבו על זה, אלה חדשות טובות: נלמד כלים ורעיונות מתאימים ויש סיכוי שעבודה שלנו, ההורים, תעשה כאן שינוי!
מהבלוג שלי
פוסטים נבחרים
רוצה להיות מנהל טוב? תבדוק מה קורה אצלך בבית
אנחנו אנשיי קריירה. חלקנו מנהלים או חולמים לנהל. לא תמיד אנחנו מבינים על מה ולמה לא קידמו אותנו בעבודה. מחקרים מראים שעובד טוב הוא אחד כזה שמבין בתקשורת וביחסים לפני הכל. מקצועיות
מה עושים כשהילד משקר כל הזמן?
שקר היא התנהגות שכיחה אצל ילדים והיא חלק נורמלי מהתפתחותם החברתיתוהקוגניטיבית.יחד עם זאת לכל גיל יש את ההתפתחות הטבעית שלו, ובגיל מסוים שקריםמעידים על תקשורת לקויה ושיטות חינוך שרומסות ביטחון