אנחנו אנשיי קריירה. חלקנו מנהלים או חולמים לנהל. לא תמיד אנחנו מבינים על מה ולמה לא קידמו אותנו בעבודה.
מחקרים מראים שעובד טוב הוא אחד כזה שמבין בתקשורת וביחסים לפני הכל. מקצועיות חשובה וגם ניסיון. אבל מעל הכל, אם אתה
יודע לתקשר עם אנשים נכון, להקשיב להם ולהעצים אותם, אתה תתקדם מהר.
ואיפה אפשר ללמוד מיומנויות כאלה?
לא תאמינו. מנהלים מוצאים כלים מטורפים עבור העבודה שלהם דווקא בקורסים להורות. כשהבית שלהם בוער ואז הם באים
ללמוד. ומגלים שהם בעצם לומדים כלים ליחסים.
למה מנהל
טוב צריך ללמוד כלים להורות וליחסים?
מנהל טוב יכול להפיק תועלת מכלי למידה להורות ומערכות יחסים מכמה סיבות:
מיומנויות תקשורת משופרות: תקשורת יעילה חיונית הן בתפקידי הורות והן בתפקידי ניהול. לימוד
כלי תקשורת להורות יכול לעזור למנהלים לשפר את יכולתם לתקשר עם העובדים, עמיתיהם
והממונים עליהם, מה שמוביל למערכות יחסים טובות יותר ולהגברת הפרודוקטיביות.
פתרון קונפליקטים טוב יותר: פתרון קונפליקטים הוא עוד מיומנות חיונית הן בהורות והן
בניהול. על ידי לימוד כלים להורות, כמו הקשבה אקטיבית ואמפתיה, מנהלים יכולים לשפר
את יכולתם להתמודד עם קונפליקטים במקום העבודה ולפתור אותם.
הגברת האמפתיה והאינטליגנציה הרגשית: הורות דורשת רמה גבוהה של אינטליגנציה רגשית ואמפתיה,
שיכולה להיות בעלת ערך גם בתפקיד ניהולי. על ידי לימוד כלים להורות, מנהלים יכולים
לשפר את יכולתם להבין ולהגיב לצרכים הרגשיים של עובדיהם.
איזון טוב יותר בין עבודה לחיים: לימוד כלים להורות יכול גם לעזור למנהלים להבין טוב יותר את
האתגרים שעובדיהם עשויים להתמודד באיזון בין אחריות בין עבודה למשפחה. על ידי
פיתוח אמפתיה והבנה לצרכי העובדים שלהם, מנהלים יכולים להיות תומכים וגמישים יותר
ביצירת סביבת עבודה המקדמת איזון בין עבודה לחיים.
לסיכום, כלי למידה להורות ומערכות יחסים יכולים לעזור למנהלים לשפר את התקשורת, פתרון
קונפליקטים, אינטליגנציה רגשית ויכולת איזון בין עבודה לחיים, להוביל למערכות
יחסים טובות יותר ולהגברת הפרודוקטיביות במקום העבודה.
מה נחשב למנהל טוב?
מנהל טוב הוא מי שאפקטיבי בהובלה ובניהול צוות כדי להשיג את המטרות והיעדים של הארגון. להלן כמה
מאפיינים ואיכויות הקשורים לעתים קרובות למנהל טוב:
הוא זקוק לכישורי מנהיגות חזקים על מנת שיהיה מסוגל לעורר השראה ולהניע את הצוות שלו להשיג את מטרות
הארגון.
הוא זקוק למיומנויות תקשורת מצוינות כיוון שמנהל טוב צריך להיות מסוגל לתקשר בצורה ברורה ואפקטיבית עם
הצוות, הקולגות והממונים עליו.
קבלת החלטות אפקטיבית היא חלק בלתי נפרד מתפקידי המנהל, שמתמודד עם הצורך להחליט החלטות נכונות
על סמך נתונים ומידע רלוונטיים, ומסוגל לקבל החלטות בזמן.
מנהל טוב לא מנהל לבד. הוא זקוק לאנשים שיוכל לסמוך עליהם. האצלה היא מיומנות חיונית למנהל,
ומנהל טוב מסוגל להאציל משימות ביעילות, מה שמעצים את הצוות שלו לקחת בעלות על
עבודתו.
הצוות שאותו הוא מנהל חייב לעבוד טוב יחד לכן מיומנויות בינאישיות חזקות הן חלק מארסנל היכולות
של כל מנהל טוב. מנהל טוב מסוגל לבנות מערכות יחסים חיוביות עם הצוות, הקולגות
והממונים עליו, ומסוגל להתמודד עם קונפליקטים ומצבים קשים במקצועיות ובטקט.
עם יד על הלב, מנהל טוב הוא מישהו שמסוגל להוביל ולנהל צוות בצורה יעילה, לתקשר בצורה ברורה,
לקבל החלטות נכונות, להאציל משימות, לבנות מערכות יחסים חיוביות, להיות אלוף
ביחסים בין אנשים.
כהורים אנחנו מנהלים צוות משפחתי. אנחנו מתווים דרך וזקוקים לשיתוף הפעולה של כל אחד מבני הבית,
לעזרה שלהם ולרצון שלהם לתרום לצוות. ההקבלה הזו מובילה מנהלים רבים שבאים לשפר את
המצב בבית ולומדים כלים ליחסים ותקשורת מקרבת לקחת אותם למקומות העבודה שלהם ולשפר
את יכולות הניהול שלהם.
איך הופכים את הכלים ליחסים והורות ליכולות ניהול טובות?
כדי להפוך את הכלים למערכות יחסים והורות לכישורי ניהול טובים, הנה
כמה צעדים שניתן לנקוט:
זיהוי מאפיינים משותפים: התחל בזיהוי המשותף בין הורות אפקטיבית וניהול טוב. שניהם דורשים תקשורת יעילה, פתרון קונפליקטים, אמפתיה ויכולת
ליצור סביבה חיובית המקדמת צמיחה והתפתחות.
החלת כלים הורים על ההנהלה: חשבו כיצד ניתן ליישם את הכלים המשמשים בהורות על ההנהלה. לדוגמה, הקשבה פעילה, אמפתיה
וחיזוק חיובי הם כולם כלים שניתן להשתמש בהם בהקשר ניהולי לבניית מערכות יחסים
ולקידום התנהגות חיובית.
השתמש בתקשורת אפקטיבית: תקשורת אפקטיבית חיונית הן בהורות והן בניהול. על ידי שימוש בכלים כגון הקשבה פעילה, ושיקוף (חזרה על מה שהאחר אומר),
מנהלים יכולים לתקשר בצורה יעילה יותר עם הצוות שלהם, מה שמוביל למערכות יחסים
טובות יותר ולפרודוקטיביות מוגברת.
קדם איזון בין עבודה לחיים: איזון בין עבודה לחיים חשובים הן להורים והן לעובדים. על ידי קידום איזון עבודה-חיים והצעת
סידורי עבודה גמישים, מנהלים יכולים ליצור סביבת עבודה חיובית התומכת ברווחתם של
עובדיהם.
פתח אינטליגנציה רגשית: אינטליגנציה רגשית היא מיומנות מפתח הן בהורות והן בניהול. על ידי פיתוח אמפתיה והבנה לצרכי העובדים שלהם, מנהלים
יכולים ליצור סביבת עבודה חיובית המקדמת צמיחה והתפתחות.
לסיכום, כדי להפוך את הכלים למערכות יחסים והורות לכישורי ניהול טובים, מנהלים יכולים לזהות מאפיינים משותפים, ליישם כלים הוריים לניהול, להשתמש
בתקשורת יעילה, לקדם איזון בין עבודה לחיים, ולפתח אינטליגנציה רגשית. על ידי כך,
מנהלים יכולים ליצור סביבת עבודה חיובית התומכת בצמיחה ובפיתוח של הצוות שלהם.
מור שמיר
מומחית להורות הייטקיסטית , ולהורות קשב וריכוז
נ.ב
אתם מנהלים שרוצים לנהל את הבית יותר טוב וגם את העובדים שלכם? יש לי שיחה עבורכם!
מה יקרה בשיחה?
· אשאל שאלות על האתגרים במשפחה
· אכיר את המיוחדות וסגנון החיים שלכם
· תקבלו תובנות לגבי התנהלות המשפחה
· נגדיר ביחד לאן רוצים להגיע ומה המטרות
זו הזמנה מיוחדת עבורכם- פגישה במתנה! והאמת- אין לפגישה הזו מחיר…
יש לא מעט הורים שאמרו לי את המשפט הזה בקליניקה כשהאסימונים התחילו ליפול…
אז איך את תופסת מקום ביומן? תלחצי על הלינק הבא ותקבעי פגישה מתוך התאריכים הפנויים.